Sunday, 27 March 2011

kih3..

A.S.B=AKU SUKA BUAH

P.K.R.A=PERSATUAN KERA ROSAK AKHLAK

P.B.S.M=PAK BUSU SAKIT MATA

B.S.S=BANK SIMPANAN SENDIRI

B.S.N=BALACHI SUKA NASYID

C.I.M.B=CACING MATA BUTA

R.H.B=RESULT HANCUR BERKECAI

C.A.B=CARI ALAT BARIS

J.K.K=JABATAN KANDANG KAMBING

B.P.A=BADAN PECAH AMANAH

O.K.T=ORANG KUAT TIDUR

P.K.N.S=PERSATUAN KUDA NAIK SARKAS

P.B.B=PERSATUAN BERUK BUTA
dari lawak menjadi jiwang lak blog aku nih..hahahaha
bila ku kesepian hatiku tidak keruan,suara angin yang halus mendayu ke telinga,ku pejam kan mataku,mengalir airmata,sinaran juwita ku kau la cahaya,penawar hatiku kasih,terciptalah kasihku,kau penawar hati.,kaulah yang satu,tercipta kasihku tiada pemisah,diantara kita..

jeng3...

sekian lama telah kubina istana cinta,padamu kuserahkan jiwa raga,pasti abadi milik ku selamanya,pada mu kasih hanyalah setia janji ku padamu,moga terjalin kasih kau dan aku,sekilau kerdipan beribu,dimana dia si mawar putih nak ku jadikan tanda,bersaksikan alam berwalikan cinta,biar kekal ke akhirnya,cinta nya hadir bagai kan sebutir mutiara,walaupun ia cuma seketika,seputih sejernih cahaya mu dijiwa,kasihnya sekuntum murni cintamu nur cahaya,abadi milik ku bukan sementara,walau mimpi zahirnya kau menjelma,cintanya tiada penghujung ataupun akhirnya,kian bersemi selagi ku bernyawa,walau segunung selautan datang memaksa..
hidup aku penuh dgn suka,duka,kecewa merana,..kadang2 aku terpikir jugak kenapa aku dilahirkan didunia ini?adakah aku lahir didunia  untuk merasakan keperitan ini??aku bingung seketika memikirkan nyer..mungkin ini ujian allah bagi terhadap aku..tpi ujian ini sgt berat aku rasa kn..sampai x tertanggung,tpi tuhan x kn bgi ujian yg hamba nyer sendiri x dapat selesaikan,mungkin ad hikmah disebaliknye..aku harap aku dapat harungi ujian ini walau ape cara sekalipun..aku x kn berputus asa walau sedikit..aku cume perlukan sedikit dorongan dan sokongan untuk menghadapi nyer..



                               (didalam dunia ni banyak derita daripada bahagia)

                               (apalah ada pada keindahan jika jiwa kita meronta ronta)
                                

                                (hidup aku ni bnyak duka dari suka)


                             sekian dari aku(king cobra)

aku...

aku lah insan separuh jalan..ahahahaha...kenapa aku berkata begitu?sebab semua bnda yg aku buat cuma separuh jalan shaja,,haha,,aku bercinta pun separuh jalan,aku keje separuh jalan,semua aku buat boleh dikatakan separuh jalan lah..huhu..lawak kn dengar?tpi nk buat mcm mner..ini lah aku,"aku tetap aku dan x kan boleh menjadi seperti org laen"..aku cuba mengubah diri aku tapi msih x dapat nk ubah lgi..huhu..insyaallah aku akan cuba ubah diri aku untuk kali ke berape ntah nie..hehe..moga2 aku dapat berubah..amiinnnnnn...

luahan hati...

hari ini,isnin,28.3.2011

aku ada suke sorang budak tu,die ni baek,suke ambik berat pasal aku,peramah,periang dn bnyak lgi lah..aku mmg suke sgt kt die,tpi die ckap die x nak ad teman lelaki smpai die kawin,ntah kenape smpai sekarang pun aku msih x dapat lupe kn die,wajah die selalu je terbayang kt mata aku nih,waktu aku tidur,waktu aku mkn,waktu aku lepak..boleh kate setiap saat lah..mungkin aku x kn dapat lupekan die sampai bile2,mungkin jugak aku akn lupakn die satu hari nnt..itu aku serah je pada takdir..biar yg atas menentukan nyer..aku hanya mampu berdoa sahaja..bak kata org "kalau dh jodoh x kn kemana"

Saturday, 26 March 2011

menjiwang sikit..hehehehe

Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata. Cinta bagaikan bintang di langit sana. Terlalu banyak yang bercahaya indah tetapi cuma satu yang akan jadi igauan pemujanya.


Peraturan cinta menyatakan yang kita boleh mencintai sesiapa saja. Kenapa? Kerana cinta itu adalah hak kita. Tak ada orang yang boleh membunuh cinta yang tumbuh walaupun oleh orang yang kita cintai itu! Itu peraturan pertama bercinta!


Cinta hanya satu perasaan. Jika diupam rasa, sarat emosi, maka bersemi, mekar dan rendanglah ia. Tetapi, jika diabaikan, dibiarkan, pasti akan layu dan kekeringan. Cinta tidak lebih hanya satu perasaan. Jika salah kendali, bisa jadi penyakit.



Tuhan tahu rasa hati kita. Tuhan dengar keluhan kita. Kalau kita tak lupa dia, dia tak lupa kita. Di tangan dia ada ‘kunci’. Dan, kita ada pilihan sama ada mahu dapatkan kunci itu atau tidak.


Kadang-kadang, kita terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya. Mungkin Dia mahu kita bertemu orang lain, yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai.

pantun

budak budak main kotak,
main kotak tepi perigi,
ada sorang budak botak,
kepala botak x da gigi...

entah apa apa..

ajak ajak ayam,tidur tidur ayam,maen maen ayam,sabung sabung ayam,mati mati ayam..haha

Friday, 25 March 2011

loyar buruk

"tyre no flower,break not eat"

(tayar x de bunga.break x makan)

cooking fat chili fire


(masak lemak cili api)


up car go to town


(naek kereta pergi bandar)


dont suck drug


(jangan hisap dadah)

lawak politik's

P.K.R= PELACUR KERIANGAN RAMAI

PAS= PERSATUAN APACHE SERENG

B.N=BONTOT NEGRO

UMNO=UNTUK MELAYU NGOK ONLY

DAP=DIANCANG ROGOL(BAHAYA DAP NIH)HAHA

bila samy vellu buat lawak

Thursday, 24 March 2011

lawak kanak kanak

Suatu hari 2 orang kanak-kanak sedang berbual di sebuah taman.Mereka bernama Amin dan SusanSusan: “Min, kenapa kau sedih?”Amin: “Ayahku masuk penjara.”Susan: “Kenapa?”Amin: “Ayah pecahkan kaca tingkap…”Susan: “Hah…pecahkan kaca tingkap pun masuk penjara?”Amin: “Dia pecahkan tingkap kapal selam.”Susan: “Patut le…”

tijah and boyfriend org putih nyer

Tijah ingin memutuskan perhubungan dengan boyfriend orang putihnya…
Dia tak sanggup bertemu muka, Lalu dia pun mengutus surat…surat tu macam ni bunyinya….hehehehe
Hi,My motive write this letter is to give know you something. I WANT TO CUT CONNECTION US. I have think about this very cook. I know i clap one hand only.Correctly, i have see you [...]

lawak cintan

"walau lautan api sanggup ku naek bot untuk merentasnye,yela,x kan gila nk berenang"

"walau gunung yang tinggi,sanggup ku sewa helikophter tu naek ke atas,x larat pakai kaki"

"walau duit hantaran 10000,rela ku tikam nombor ekor,nk keje malas"

"kalau mak bapak ko x bagi,aku akan langgar diorang dgn kapchai aku"

layan......

PANCUT
Ayg: bang, goncang sikit2 dah la. nnti terpancut!
Abg: pancut bru best
Ayg: dahla, nnti habis basah
Abg: takpe, abang try bukak pelan2.
Ayg: nnti habis melekit
Abg: syg jgn bimbang, air coca-cola je ni.

KENTUT
org Amerika kentut ckp EXCUSE ME
org British kentut ckp PARDON ME
org Singapore kentut ckp FORGIVE ME
org kita kentut ckp NOT ME! NOT ME!


UUUU
surung pupun turuk pupun
buuh kurunju dulum puruhu
suruh mukun suyu mukun
suruh munguju suyu tuk tuhu

"control sikit muncung tuu...


KATAK HIJAU
pada suatu ari kita pegi ke sebuah gua.
penjaga gua tu kate, dlm gua tu ada katak ijau.
jgn pijak katak tu sbb klu pijak, dpt suami tak hensem.
dlm gua tu saya je terpijak katak ijau, tapi awak tak.
pastu, tiba masa kita kawin. suami saya mmg tak hensem.
tapi suami awak hensem. saya tak puas ati la!
so saya tanya suami awak kenapa kawin ngan awak? saya lg cantik
malah berganda cantik dr awak. pastu dia jwb "nak wat caner,
dulu saya pun terpijak katak ijau tuu..."

beginilah akibatnya orang Malaysia menterjemahkan istilah-istilah Komputer.

Istilah
Hardware: barang keras
Software: barang lembut
Joystick: batang bahagia
Plug and Play: cucuk dan main
Port: lubang
Server: pelayan
Client: pelanggan

Contoh
"That server gives a plug and play service to the clients using either hardware or software joystick. The joystick goes into the port of the client."

Terjemahan
"Pelayan itu memberi pelanggannya layanan cucuk dan main dengan mempergunakan batang bahagia jenis keras atau lembut. Batang bahagia itu dimasukkan ke dalam lubang pelanggan."

mangsa keadaan

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

pecah perot..haha..(layan)

"Doktor," kata seorang ayah melalui telefon, "Anak lelaki saya menderita Selsema Burung."

"Saya tahu,"jawab doktor.

"Semalam saya telah ke rumah anda dan memberinya ubat.


Pisahkanlah dia dari semua orang yang ada di rumah."

"Tapi, doktor," kata ayah yang cemas itu.

"Dia telah mencium pembantu rumah kami."

"Kasihan. kalau begitu dia juga perlu dikuarantin."

"Tapi, doktor, saya juga telah mencium pembantu itu."

"Wah, ini rumit. Bererti anda juga sudah menyimpan benih penyakit itu."

"Ya, dan tidak lama setelah itu, saya juga mencium isteri saya."

"Celaka,"jawab doktor, "Kalau begitu saya sudah dijangkiti."

pak uda dan mak jan

Di sebuah perkampungan ada seorang duda yang sudah berumur tinggal seorg
dirumah nya..anak2nye sume bekerja di bandar... Berdekatan rumah nya itu ada
seorang janda yang juga agak berumur dan juga
tinggal seorg... Sudah bertahun lama nya mereka berjiran dan sering juga
berhubung kala kesunyian... .Suatu hari..di petang yang redup... si duda
duduk di bawah pokok rambai..merenung ke arah rumah si
janda... Si janda perasan dan datang menegur si duda... "Pak Uda oii..ape
yang di menungkan nye tu... "... Si duda menunduk seketika..lalu menjawab
"..Ada perkara aku nk bgtu ko ni Mak Jan.."...
Berkerut dahi si janda... kerana kelihatan serius pulak si duda tu...

"ape nyer ..serius je bunyi nyer.." ... Si duda merenung si janda... lalu
dengan kekuatan yang ade die berkata... "Aku ni kepingin nk berbinikan ko...
ko sudi tk?.."... Si janda tersenyum..dan diam
seketika ..lalu si janda menjawab "Erm... sudi... "... Setelah berborak
seketika... si janda dan duda pun pulang kerumah masing2 kerana hari sudah
menjelang senja...

Pada malam itu..si duda gelisah... dia tidak ingat jawapan yand diberikan si
janda petang tadi..adakah dia sudi atau tak... yelah dah tue... memori
pendek sket... Setelah berfikir sejenak... si duda
tidak jugak mendapat jawapan... lalu terpksalah die bertanya sekali lagi
kepada si janda... Si duda mendail no telepon si janda..nk dtg umah tk molek
plk dah malam2 cmni...

"Helo... mak jan..pak uda di sini... aku ingin bertnya... almaklum dah tua
mudah lupa... ptg tdi aku bertnya pada ko sudikah ko berkahwin dengan
aku..apakah yang ko jawab.."... Mendengar suara si
duda..si janda pun berkata "Aku jawab aku sudi..ikhlas dari hati...
selamat!! Nasib baik ko telepon aku ..Pak Uda... "...
si duda pelik dengan kata2 si janda lalu bertnya...

"Kenapa...?? "...
Dan si janda menjawab..
"Aku pun lupe spe yang ajak aku kawin ptg tadi"

macam macam roti ada tuan!!!

Seorang penjual roti di langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke dalam longkang..

Sementara itu rotinya bertaburan di atas jalan.. Sambil menyapu darah yang mengalir dari kepalanya.. dia terus merintih kesakitan.

Tak lama kemudian datanglah pihak polis menghampirinya dan bertanya..

"Ada apa encik..? Ada apa ?"

Dengan suara yang perlahan dan dengan merintih kesakitan.. penjual roti itu berkata,

"Macam-macam roti ada tuan. Adaaaaaa rotii kejuuuuuuu ... Adaaaaaa rotii coklaaaattt ..."

itu pokok sudah langgar saya maaa...ahah

seorang pegawai polis sampai ditempat kemalangan. kelihatan seorang lelaki tua india terbaling lemah ditepi motosikalnya yang rosak teruk akibat kemalangan. tanpa mengelidik lebih lanjut, pegawai polis tadi memangku lelaki india itu dengan rasa sayu dan mula bertanya beberapa soalan.

polis : anne, apa pasal boleh eksiden?
india : semua orang gila tuan, bawa laju2.
polis : (lagi sayu) siapa bawa laju anne?
india : saya dari rumah, bawa itu motor, pegi kedai.
polis : Ooo...
india : saya pigi kedai. balik kidai saya bawa motor. ada lori, laju. banyak laju, makan saya punya jalan. mau langgar saya punya motor. nasib baik saya sempat elak. tarak jadi eksiden.
polis : banyak nasib baik anne. abis siapa langgar anne?
india : belum abis cerita la tuan. lagi, satu kereta makan saya punya jalan. mau langgar saya punya depan, saya elak. tarak jadi langgar.
polis : pergh.... nasib baik. jadi siapa yang langgar?
india : itulah tuan. dua kali saya boleh elak. lalu itu selekoh, ada satu pokok. bawa banyak laju. saya sudah banyak kali hon sama dia, dia tarak pigi tepi. boommmm, itu pokok sudah langgar saya. itulah cerita tuan.
polis : chit.... confirm mabuk todi haram ni. konstabel, gari anne ni, check level alkohol dia sekali. buang masa je aku simpati.

aduhai aminah

Aminah adalah sorang budak pompuan yang malas dan tak pernah tumpukan perhatian. 1 hari kat kelas agama,dia tido je cam biasa. Ustazah pun tanya soalan "Sape orang yang patut kita hormati dan sayangi?". Takde sape jawab. Ada ar sorang budak laki kat belakang Aminah tu jahat sikit. Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum,Aminah pun menjerit "MAK!!" Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah sambung tido balik. Ustazah tanya lagi soalan. "Sape pencipta alam dan segalanya?" Budak tu cocok lagi ngan jarum,Aminah pun menjerit "YA ALLAH!!" Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol. Aminah sambung tido balik. Pastu ustazah pun tanya lagi soalan. "Apa yang patut sorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum tidur?" Budak tu cocok lagi. Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata "Ko cocok bontot aku pakai benda tu lagi siap ko!!" Ustazah tu terus pengsan.

kuat nyer datuk kau

Tiga budak tadika bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.



khairul azman : "Datuk aku kuat.... Kalau bertanding silat, tak pernah kalah."

mohd aizan : "Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk."

khairul azman : "Datuk kau kuat tak, abdul hadi?"

abdul hadi : "Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi."

khairul azman dan mohd aizan : "Ye laaa.... kuatnya datuk kau."

lawak bodoh

1.SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

2.SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

3.SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

4.SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....




5.SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!